Усі уроки до курсу «Правознавство». 10 клас

УРОК 8

Повторювально-узагальнюючий урок. Основи теорії держави

Мета: систематизувати та узагальнити і перевірити знання учнів з теми.

Тип уроку: систематизації та узагальнення.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина уроку

II. Перевірка знань учнів

Письмова контрольна робота

І рівень

Диктант

1. Дайте визначення держави.

2. Назвіть види влади.

3. Як називають здатність особи власними діями створювати, змінювати, припиняти права та обов’язки?

4. Назвіть види підзаконних нормативно-правових актів.

5. Назвіть обставини, що виключають юридичну відповідальність.

6. Назвіть види юридичної відповідальності.

7. Які держави існували на території сучасної України в різні періоди історії?

8. Дайте визначення об’єктивного права.

9. Назвіть відомі вам галузі права.

10. Назвіть роки, коли було прийнято конституції Радянської України.

II рівень

1-й варіант завдань достатнього рівня

Дати розгорнуті відповіді на запитання.

1. Людське суспільство додержавного періоду. Походження держави.

2. Поняття та функції держави.

3. Поняття та джерела права.

4. Система права та систематизація законодавства.

5. Правопорушення та їх причини.

6. Конституційні принципи юридичної відповідальності.

7. Види нормативно-правових актів.

8. Обставини, що виключають юридичну відповідальність.

2-й варіант завдань достатнього рівня

Тести з короткими відповідями та на визначення послідовності.

1. Визначте, які із зазначених дій є правопорушенням, до якого виду відповідальності може бути притягнутий порушник:

  • а) незважаючи на вимогу матері, хлопець пішов гуляти, не виконавши попередньо домашнє завдання (не є правопорушенням);
  • б) дівчина-дев’ятикласниця відмовилася брати участь у зборах дитячої громадської організації, створеної в школі, де вона навчається (не є правопорушенням);
  • в) група юнаків вночі проникла до сільського магазину та викрала звідти продукти на суму 500 грн. (кримінальне правопорушення (злочин));
  • г) жінка їхала в електричці, не придбавши квиток (адміністративне правопорушення);
  • д) чоловік застосував належну йому зареєстровану мисливську рушницю проти громадянина, який зламав двері його квартири та вдерся до неї, та поранив його (не є правопорушенням, чоловік діяв у стані необхідної оборони).

2. Запропоновані нормативні акти розташуйте у порядку зростання їх юридичної сили, починаючи з найвищої:

  • а) Закон України «Про оборону»;
  • б) Указ Президента «Про систему центральних органів виконавчої влади»;
  • в) Конституція України;
  • г) Закон України «Про зміни до ст. 97 Конституції України»;
  • д) Постанова Донецької обласної ради «Про бюджет області на 2003 р.»;
  • е) наказ районного відділу освіти «Про проведення олімпіад з базових предметів».

III рівень

Розв’язання юридичних задач

1. Країна складається з 16 земель, кожна з яких має власні конституцію, парламент, уряд. Вищу юридичну силу має конституція, яку приймає парламент держави, що складається з двох палат: нижньої, яка формується шляхом загальнонародних виборів раз на чотири роки, та верхньої, депутатів якої обирають парламенти земель. Глава держави — Президент, який обирається нижньою палатою парламенту строком на 5 років. Уряд очолює канцлер, уряд відповідальний перед парламентом та формується партією, яка має в парламенті більшість, або відповідною коаліцією партій. (Федерація, парламентська республіка, демократія)

2. Країна складається з трьох історичних частин, у кожній з яких діють виборні органи, що займаються справами місцевого значення. Глава держави — королева, яка призначає прем’єр-міністра та міністрів. Укази королеви підписують та відповідають за них члени уряду. Законодавча влада належить двопалатному парламенту, нижня палата якого обирається не рідше ніж раз на п’ять років загальним голосуванням. Міністри обов’язково мають бути депутатами парламенту, прем’єром призначають лідера партії, яка перемогла на парламентських виборах. Суперечки вирішуються судами, суддів призначає королева за поданням кваліфікаційної комісії суддів. (Унітарна країна, обмежена монархія, демократія)