Усі уроки до курсу «Географія». 10 клас

УРОК 41

Практична робота №4. Порівняльна характеристика господарства економічних районів США: Півночі, Півдня та Заходу

Мета: актуалізувати знання про галузеву та територіальну структуру господарства США, скласти порівняльну характеристику галузевої структури і спеціалізації господарства головних економічних районів США: Півночі, Півдня і Заходу; розвивати практичні вміння визначати спільні та відмінні ознаки господарства районів, систематизувати й узагальнювати інформацію, уміння працювати з контурними картами; виховувати самостійність, уважність, аналітичне мислення.

Обладнання: політична карта Північної Америки, карта господарства США, атласи, таблиці, діаграми, підручники, контурні карти.

Тип уроку: комплексного застосування знань, умінь, навичок учнів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Аналізуючи територіальну та галузеву структуру господарства США, ви, напевно, помітили відмінності.

За територіальними відмінностями господарства в США виділяють три економічні райони: Північ, Південь та Захід. Порівняти господарство цих районів, визначити схожі та відмінні ознаки, зробити висновки про роль кожного району в розвитку економіки США — ось ті завдання сьогоднішнього уроку, які ви розв’язуватимете під час виконання практичної роботи.

III. Вивчення нового матеріалу

Робота виконується за варіантами: І — Північ та Захід, II — Північ та Південь, III — Захід та Південь.

Завдання 1 (3 бали). Позначте на контурній карті:

  • а) межі економічних районів;
  • б) найбільші міста та їх промислову спеціалізацію;
  • в) сільськогосподарську спеціалізацію економічних районів.

Завдання 2 (3 бали). Визначте галузі спеціалізації промисловості та сільського господарства двох районів. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Завдання 3 (3 бали). Визначте схожі та відмінні ознаки районів, що порівнюються. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Завдання 4 (3 бали). Зробіть висновок. Поясніть причини відмінностей у господарській спеціалізації районів, що порівнюються.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

1. Підручник, опрацювати § ____ .

2. Скласти кросворд «Сполучені штати Америки» (15 запитань).

3. Випереджальне (окремим учням). Підготувати повідомлення на теми: «Освоєння і формування території Канади», «Українська діаспора в Канаді».