Усі уроки до курсу «Екологія». 11 клас

УРОК 54. ТРАДИЦІЇ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ — МАКСИМАЛЬНО ЕФЕКТИВНЕ ПРИСТОСУВАННЯ ЕТНОСІВ ДО ПРИРОДИ

Цілі уроку: ознайомити учнів із традиціями природокористування різних етносів; розвивати навички порівняння й аналізу на основі фактів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації із зображенням процесів природокористування, схеми біогеохімічних циклів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

  • 1. Що таке екологічне просвітництво?
  • 2. Яке значення для суспільства має екологічне просвітництво?
  • 3. Яке ваше власне ставлення до екологічного просвітництва?
  • 4. Чи відомі вам особливості природокористування ваших предків?

III. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

Учні об’єднуються в групи, кожна з яких обговорює проблемне питання. Після закінчення обговорення групи оголошують свої варіанти розв’язання проблеми, які обговорюються всім класом.

Проблемні питання для роботи груп

  • 1. Які методи можна використовувати для дослідження традицій природокористування?
  • 2. Чи треба займатися вивченням традицій природокористування?
  • 3. Чи відрізнялися традиції природокористування в різних регіонах України?

IV. Практична робота

Тема роботи. Традиції природокористування наших пращурів

Мета роботи: визначити характерні традиції природокористування своїх пращурів.

Обладнання й матеріали: картка з таблицею для практичної роботи; карта України, робочий зошит.

Хід роботи

  • 1. Визначте етноси, які були жителями вашого регіону в давнину.
  • 2. Вкажіть характерні риси притаманних їм способів природокористування.
  • 3. Зробіть висновок, у якому вкажіть причини ефективності таких способів природокористування за наявних у вашому регіоні умов.

V. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал за відповідною темою.