Серія «Конструктор уроку». «Всесвітня історія». 10 клас

Урок 22. Сполучені Штати Америки

Мета: сформувати уявлення учнів про США після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків доби «проспериті»; проаналізувати передумови світової економічної кризи; описати політику «твердого індивідуалізму» за президентів-республіканців у США; розглянути події «сухого закону»; охарактеризувати добу «процвітання» в США; навчити учнів порівнювати становище США до і після війни, висловлювати свою думку щодо експериментів у суспільстві.

Обладнання: підручник, атлас, стінні карти світу, Європи, Азії, Америки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Основні поняття: Проспериті (процвітання), корупція, імпічмент, «сухий закон», «Американський легіон», ізоляціонізм, «суспільство споживання».

Історичні постаті: В. Вільсон, В. Гардінг, К. Кулідж, Г. Гувер.

Основні дати та події: 1918 р. — інтервенція до радянської Росії, 1919 р. — початок «сухого закону», 1920, 1924, 1928 рр. — президентські вибори в США, 1921 р. — мирні договори з Німеччиною, Австрією, Угорщиною, 1926 р. — направлення американських військ до Нікарагуа.

Очікувані результати: учні навчаться:

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Аналіз контрольної роботи

Перевірка творчого домашнього завдання

Учитель пропонує двом-трьом учням презентувати складений розгорнутий план.

Дискусія

Поява тоталітарних держав — це закономірність або випадковість у розвитку світового суспільства?

III. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  • 1. США після Першої світової війни.
  • 2. Доба «процвітання» у США.
  • 3. Визрівання передумов світової економічної кризи.

Робота в групах

Опрацювати відповідний матеріал підручника і схарактеризувати: перша група — зовнішнє політичне становище США, друга — внутрішньополітичне становище США , третя — економічне становище США.

Додаткова інформація

Початок 1920-х рр. ознаменувався піднесенням США. Президентами США у 1923—1933 рр. стали республіканці, спочатку В. Гардінг, потім К. Кулідж. Розпочався період, який отримав назву «проспериті», або «процвітання».

Робота з підручником

Ознайомитися з відповідним матеріалом підручника, визначити основні риси доби «проспериті».

Бесіда

  • 1. Назвіть риси, які сприяли якісному розвитку суспільства.
  • 2. Які риси заважали економічному розвитку країни?

Дискусія

Обговорити події, пов’язані із соціально-економічним експериментом, який проводили в США, — забороною виготовлення та вживання алкогольних напоїв («сухий» закон). Одна група учнів наводить аргументи на захист упровадження закону, друга — проти.

Розповідь учителя

Обрання президентом США у 1928 р. Г. Гувера підтримало в американському суспільстві нові надії на продовження доби «процвітання», але розпочалася найбільша економічна криза, яка охопила всю Америку і дістала назву «великої депресії».

Метод «Навчаючи — учусь» (робота в парах)

Один учень із пари має знайти в параграфі підручника інформацію на підтвердження кризи перевиробництва, а другий — приклади структурної кризи економіки. Потім учні розповідають один одному підготовлену інформацію.

IV. Узагальнення й систематизація знань

Завдання

Порівняти становище США після війни і в 1920-х рр. за самостійно визначеними критеріями (див. таблицю).

V. Підсумки уроку

Основні висновки

  • У 1922—1929 рр. в США відбувалося стрімке економічне зростання країни. Цей період отримав назву доби «процвітання».

VI. Домашнє завдання

1. П: ____ .

2. ТЗ: Написати звіт поліцейського в часи «сухого» закону.

Зразок таблиці

Критерії для порівняння

Період

1918—1921 рр.

1921—1929 рр.