Серія «Конструктор уроку». «Всесвітня історія». 10 клас

Урок 20. Узагальнення знань за темами «Повоєнне облаштування світу» та «Період повоєнної кризи та революцій (1919—1923 рр.)»

Мета: узагальнити уявлення учнів про світ після Першої світової війни, основні тенденції його розвитку, причини та перебіг подій; формувати вміння порівнювати, висловлювати свою думку та поважати думку інших.

Обладнання: підручник, атлас, стінні карти світу, Америки, Азії та Європи.

Тип уроку: закріплення набутих знань і вмінь.

Очікувані результати: учні навчаться:

І. Організаційний момент

II. Узагальнення й систематизація знань

Об’єднати учнів у групи (2—4 учні) і запропонувати їм «відвідати» різні держави. Під час подорожі кожний учень має відповісти на запитання (правильна відповідь — 1 бал).

Кількість країн учитель визначає самостійно, залежно від кількості учнів.

Зразок запитань

Росія

  • 1. Коли в Росії розпочалась революція проти монархії?
  • 2. Коли більшовики захопили владу в Петрограді?
  • 3. У якому році розпочалося повстання Чехословацького корпусу?
  • 4. Коли Добровольча армія А. Денікіна рушила через Україну на Москву?
  • 5. Коли були розбиті війська П. Врангеля в Криму?
  • 6. Хто був останнім російським царем?
  • 7. Хто очолив перший Тимчасовий уряд в Росії?
  • 8. Хто очолив Раду Народних Комісарів?
  • 9. Хто очолив Білу армію на сході Росії?
  • 10. Хто очолював Всеросійську Надзвичайну Комісію (рос. ВЧК)?

Німеччина

  • 1. Коли розпочалося повстання моряків у Кілі?
  • 2. Коли Вільгельм II зрікся престолу?
  • 3. Коли виникла Комуністична партія Німеччини?
  • 4. Коли відбулося повстання спартаківців у Берліні?
  • 5. Коли проходили вибори до Установчих зборів?
  • 6. Хто був кайзером Німеччини в часи революції?
  • 7. Хто очолив Раду Народних Уповноважених?
  • 8. Хто очолював німецьких комуністів?
  • 9. Хто очолював Баварську радянську республіку?
  • 10. Хто був лідером соціалістів?

III. Підсумки уроку

Учитель підраховує кількість балів кожного учня і групи. Оцінки за урок учитель виставляє, виходячи з власних критеріїв.

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до узагальнюючого оцінювання з тем «Повоєнне облаштування світу». «Період повоєнної кризи та революцій 1917—1923 рр.».