Розробки уроків. Історія України. 11 клас. Профільний рівень

УРОК №114

Тема. Повторювально-узагальнювальний урок за темою «Україна в сучасну добу (1994—2010 рр.)».

Мета: повторити, узагальнити і закріпити матеріал із теми; проконтролювати знання, уміння і навички учнів; забезпечити самостійність виконання завдань; виховувати почуття поваги до історичного минулого своєї держави.

Тип уроку: перевірка й облік знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

II. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

• Тестові завдання

І рівень

1. Укажіть комбінацію цифр, яка відповідає послідовності подій.

1 Підписання Договору про утворення СНД у Біловезькій пущі

2 Катастрофа на Чорнобильській АЕС

3 Установчий з’їзд Народного руху України за перебудову

4 Проведення перших виборів Президента України

А 2, 4, 3, 1

Б 2, 3, 4, 1

В 3, 4, 1, 2

Г 4, 1, 3, 2

2. Укажіть комбінацію цифр, яка відповідає послідовності подій.

1 прийняття Верховною Радою Конституції України

2 ухвалення Верховною Радою Закону «Про Збройні Сили України»

3 вступ України до Ради Європи

4 обрання Л. Кучми Президентом України на перший термін

А 2, 3, 4, 1

Б 2, 4, 3, 1

В 3, 4, 1, 2

Г 4, 3, 1, 2

3. Укажіть комбінацію цифр, яка відповідає послідовності перебування президентів України на посаді.

1 В. Янукович

2 Л. Кравчук

3 Л. Кучма

4 В. Ющенко

А 2, 4, 3, 1

Б 2, 3, 4, 1

В 3, 4, 2, 1

Г 4, 3, 2, 1

4. Укажіть комбінацію цифр, яка відповідає послідовності подій.

1 ухвалення Верховною Радою УРСР Декларації про державний суверенітет України

2 запровадження в Україні нової національної валюти — гривні

3 проведення І Всеукраїнського референдуму та виборів Президента України

4 обрання Л. Кучми Президентом України на другий термін

А 1, 3, 2, 4

Б 1, 3, 4, 2

В 3, 4, 1, 2

Г 3, 1, 4, 2

II рівень

5. Укажіть, із якого документа наведено уривок.

«Верховна Рада Української РСР, виражаючи волю народу України, прагнучи створити демократичне суспільство, виходячи з потреб всебічного забезпечення прав і свобод людини, шануючи національні права всіх народів, дбаючи про повноцінний політичний, економічний, соціальний і духовний розвиток народу України, визнаючи необхідність побудови правової держави, маючи на меті утвердити суверенітет і самоврядування народу України, проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах».

6. Укажіть, про яку організацію йдеться в джерелі.

«Включення України до ... мало стати однією з передумов миру й безпеки народів, стабільності та балансу сил у Європі. Вступ до ... мав зміцнити ілюзії щодо її державності та заспокоїти громадську думку і національно-визвольні сили, які боролися за відродження незалежної української держави, розколоти українську діаспору в західних державах. У цьому виявилась подвійна мораль, своєрідна політична гра сталінського керівництва. І все ж сам факт вступу України до ... мав велике значення, вивів її на міжнародну арену й сприяв включенню у світову політику».

7. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1 соборність

2 сепаратизм

3 суверенітет

4 статус

А прагнення до відокремлення

Б рух за возз’єднання нації, народів, які з певних історичних причин були роз’єднані

В становище особи або соціальної верстви щодо інших осіб чи верств у суспільстві

Г політична незалежність держави, що полягає у її праві самостійно розв’язувати свої внутрішні та зовнішні проблеми без втручання в них будь-якої держави

Д виняткове право приватних осіб, держави, організацій тощо в різних сферах діяльності

8. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1 автономія

2 авторитаризм

3 анархізм

4 анексія

А суспільно-політична течія, що прагне до максимально можливого визволення особистості, виступає за негайне знищення всякої державної влади шляхом стихійного бунту мас і створення федерації дрібних автономних асоціацій виробників і споживачів (союзи громад)

Б право самостійного здійснення державної влади чи управління, надане якійсь частині держави, що здійснюється в межах, передбачених загальнодержавним законом або конституцією

В насильницьке захоплення державою всієї або частини території іншої держави або народу і включення її до свого складу

Г суперечності, що характеризуються найгострішою боротьбою і непримиренністю поглядів угруповань, певних сил

Д режим правління, за якого всю чи більшу частину влади зосереджено в руках однієї особи чи групи осіб. Роль представницьких органів влади зведено нанівець або занижено

III рівень

9. Виконайте одне із запропонованих завдань.

1) Заповніть таблицю «Особливості розвитку культури в сучасній Україні».

Наука

Література

Мистецтво

Діячі

Галузь знань

Діячі

Спадщина

Діячі

Вид мистецтва

2) Складіть розгорнутий план до теми «Економіка сучасної У країни ».

IV рівень

10. Виконайте одне із запропонованих завдань.

1) Складіть політичний портрет найбільш патріотично знакової, на ваш погляд, постаті сучасної України.

2) Охарактеризуйте соціальну політику та її наслідки.

III. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель аналізує й оцінює роботу учнів на уроці.

УРОК №115 — РЕЗЕРВНИЙ