Ваша електронна бібліотека

Про історію України та всесвітню історію

«Підготовка до ЗНО» з всесвітньої історії

Тема 29. Країни азії, африки та латинської америки

I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.

1. Назвіть роки правління в Ірані шаха Реза Пехлеві:

а 1924–1938 рр.;

Б 1922–1930 рр.;

В 1925–1934 рр.;

Г 1925–1938 рр.

2. Назвіть рік виникнення «Руху 4 травня» в Китаї:

а 1920 р.;

Б 1916 р.;

В 1919 р.;

Г 1917 р.

3. Військовий переворот на чолі з генералом Ф. Урибуру в Аргентині відбувся:

а 1930 р.;

Б 1932 р.;

В 1935 р.;

Г 1933 р.

4. Назвіть рік обрання Кемаля Ататюрка президентом Туреччини:

а 1925 р.;

Б 1924 р.;

В 1927 р.;

Г 1923 р.

5. Який китайський півострів рішенням Паризької мирної конференції був переданий Японії?

а Сянган;

Б Цзюлун;

В Тайвань;

Г Шаньдун.

6. Назвіть країни Близького Сходу, які після завершення Першої світової війни потрапили під владу Франції на правах підмандатних територій:

а Ірак і Кувейт;

Б Трансйорданія та Палестина;

В Сирія та Ліван;

Г Курдистан та Азербайджан.

7. На кінець 1936 р. Італії на Африканському континенті належали:

а Конго, Руанда та Бурунді;

Б Гвінея, Ангола та Мозамбік;

В Сомалі, Еритрея та Ефіопія;

Г Західна Африка, Алжир та Туніс.

8. Позначте на карті державу з диктаторським режимом — Чилі

9. Що означає термін «експансія»?

а Звуження сфери впливу держав, суспільних груп, організацій задля здійснення демократичних свобод;

Б розширення сфери впливу держав, суспільних груп, організацій, здійснених насильницьким шляхом;

В розширення сфери впливу держав, суспільних груп, організацій, здійснених виключно ненасильницьким шляхом;

Г розширення сфери впливу держав, здійсненого насильницьким шляхом щодо нейтральних територій.

10. «Тенентиський рух» (від португальського tenente) — це:

а рух молодих священників у Чилі;

Б рух молодих підприємців у Мексиці;

В рух молодих офіцерів у Бразилії;

Г рух молодих ремісників у Перу.

11. Що означає термін «сеґреґація»?

а Ідейно-політичний рух проти расового гноблення;

Б єврейський національний рух;

В політика примусового поділу населення за расовими, національними та іншими ознаками;

Г ненасильницький опір з метою досягнення незалежності.

12. Вождь — керівник держави в Латинській Америці, а також лідер місцевого автономного правління називався:

а каудільо;

Б кондуктор;

В фюрер;

Г дуче.

13. Під проводом якого лідера відбувся державний переворот у Китаї 12 квітня 1927 р.?

а Юань Шікая;

Б Сунь Ятсена;

В Чан Кайші;

Г Мао Цзедуна.

14. У 1938 р. в Аргентині було відновлено демократичні свободи та обрано президента:

а І. Ірігойєна;

Б П. Агірре Серда;

В Л. Карденаса;

Г Ж. Варгаса.

15. Кого з політичних лідерів колоніальних володінь Великої Британії У. Черчілль називав «бунтівний факір»?

а М. Ганді;

Б Реза-шаха Пехлеві;

В Кемаля Мустафу Ататюрка;

Г Хусейна Ібн Алі.

16. Г. Танака — це :

а лідер Гоміндану;

Б військовий міністр Японії;

В імператор Японії;

Г генерал китайської армії.

17. В якій державі у березні–квітні 1930 р. відбувалася акція громадянської непокори — «соляний марш»?

а Іран;

Б Ірак;

В Афганістан;

Г Індія.

18. Яку назву мав меджліс Туреччини навесні 1920 р.?

а Палата народних депутатів Туреччини;

Б Вища турецька рада народних депутатів;

В Рада народних комісарів Туреччини;

Г Великі національні збори Туреччини.

19. Який документ зміцнив віру євреїв у те, що Британія на їхньому боці у справі створення єврейської держави в Палестині?

а «Декларація Ротшильда»;

Б «Декларація Бальфура»;

В «Декларація Ірвіна»;

Г «Декларація Галіфакса».

20. У 1923 р. єгипетський націоналістичний рух проти Великої Британії очолювала партія:

а «Умма»;

Б «Вафд»;

В саадистів;

Г соціалістів.

21. Наслідком національної революції в Ірані у 1925 р. стало(-а):

а установлення нової династії Каджарів;

Б установлення нової династії Пехлевідів;

В заборона жінкам ходити без чадри;

Г заборона європейської форми одягу.

22. По закінченні турецької революції 1920–1923 рр. у країні було проведено низку реформ. До заходів Кемаля Ататюрка в Туреччині не належать:

а ліквідація халіфату;

Б одержавлення економіки;

В запровадження шаріатського суду;

Г відокремлення ісламу від держави.

23. Наслідком національної революції в Китаї 1925–1927 рр. було(-в):

а розпад Китаю на окремі самостійні держави;

Б колоніальне поневолення;

В об’єднання Китаю під владою комуністів;

Г розгортання громадянської війни.

24. Однією з головних причин встановлення режиму військових в Японії була(-о, -и):

а диктаторські дії імператора Хірохіто;

Б масове пробудження духу самураїв;

В економічна нестабільність;

Г економічна стабільність.

II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.

25. Установіть відповідність між датами й подіями:

а

1933 р.

1

акт про управління Індією;

Б

1937 р.

2

вихід Японії з Ліги Націй;

В

1935 р.

3

проголошення незалежності Іраку;

Г

1930 р.

4

угода про співробітництво КПК і Гоміндану.

Д

1929 р.

 

 

26. Установіть відповідність між подіями та країнами, до яких вони відносилися:

а

створення Республіки Ріф

1

Іран;

Б

поява Тегеранського університету

2

Ірак;

В

«Тривалий похід» НРА

3

Марокко;

Г

«Рисові бунти»

4

Японія;

 

 

5

Китай.

27. Установіть відповідність між поняттями та їх значеннями:

а

мілітаризація

1

посилення всебічної ролі держави в житті суспільства;

Б

модернізація

2

оновлення виробництва;

В

анархізм

3

нарощування військової могутності держави;

Г

етатизм

4

процес переходу влади в державі в руки незначної групи багатих людей.

Д

олігархізація

 

 

28. Установіть відповідність між країнами та їхніми політичними лідерами:

а

Бразилія

1

Сайфула Саад;

Б

Аргентина

2

Ахмад-шах;

В

Чилі

3

Ж. Варгас;

Г

Іран

4

І. Ірігойєн.

Д

Єгипет

 

 

29. Установіть відповідність між датою та історичним фактом:

а

7 липня 1937 р.

1

проголошення Дня незалежності Китаю;

Б

26 січня 1930 р.

2

держава Ріф припинила своє існування;

В

вересень 1924 р.

3

початок широкомасштабної війни Японії проти Китаю;

Г

травень 1926 р.

4

проголошення Дня незалежності Індії;

 

 

5

у Чилі до влади прийшла військова хунта.

30. Установіть відповідність між подіями та їх наслідками:

а засудження Аргентиною політики США в Центральній Америці

Б прийняття Конституції 1917 р. у Мексиці

В соціальна реформа Реза-хана в Ірані

Г надання представництва в Національних зборах Франції чотирьом сенегальським містам

Д кампанія бойкоту колоніальних установ і товарів в Індії

репресії, арешт й ув’язнення Махатми Ганді;

курс на зближення з нацистською Німеччиною;

проголошення демократичної президентської федеративної республіки;

закладення основ формування світської держави.

III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.

31. Установіть хронологічну послідовність подій:

а проголошення Туреччини республікою;

Б англо-єгипетський договір про припинення британської окупації Єгипту;

В відновлення демократії в Чилі;

Г прийняття законів «Про загальні вибори» та «Про охорону громадського порядку» в Японії.

32. Установіть хронологічну послідовність:

а презентація імператору Японії «меморандуму Танакі»;

Б утворення Об’єднаного фронту КПК з Гомінданом;

В британський парламентський акт про запровадження діархії;

Г завершення демократичної революції в Мексиці.

33. Розташуйте в логічній послідовності території колоніальних володінь європейських держав на Африканському континенті після Першої світової війни щодо всієї території материка, починаючи з найбільших:

а Бельгія (Конго, Бурунді, Руанда);

Б Велика Британія (Британська Західна Африка, Британська Східна Африка, Британська Південна Африка);

В Франція (Алжир, Туніс, Марокко, Французька Західна Африка, Французька Екваторіальна Африка і Мадагаскар);

Г Португалія (Ангола, Гвінея, Острови Зеленого Мису, Сан-Томе і Прінсіпі).

IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).

34. «Арабське повстання розпочалося в той час, коли сформована англійським коштом 70-тисячна арабська армія під орудою майбутнього короля Іраку Фейсала атакувала турецькі війська. Лінія арабо-турецької лінії фронту простяглася від сирійської столиці Дамаска до Медини. Повстанці відволікли турецькі сили, що дало змогу британським військам вступити до Сирії та Палестини».

1) Укажіть рік цих подій.

2) До якої війни відносять ці події?

3) Назвіть державу, в якій ці події відбувалися.

35. «Політика роздільного, окремого проживання населення однієї країни на підставі раси отримала в Південній Африці мовою африкаанс (мова бурів) назву…».

1) Назвіть поняття.

2) З якими подіями в історії воно пов’язано?

3) Назвіть європейську країну, з якої походила більшість бурів.

36. «Вивчав право у Лондоні. Працював адвокатом. У 1893 р. поїхав до провінції Наталь (Південна Африка), надаючи юридичні консультації індійським торговельним фірмам. Брав активну участь у боротьбі проти утисків громадянських прав азійської іммігрантської спільноти».

1) Про кого йдеться в даному уривку?

2) Назвіть країну даного політичного діяча.

3) Яку назву отримала програма діяльності даного політичного діяча?

37. «Єврейський національний рух, метою якого було переселення євреїв до Палестини та створення власної єврейської держави».

1) Назвіть поняття.

2) З якими подіями в курсі всесвітньої історії воно пов’язано?

3) Назвіть європейську країну, з якої масово почали виїжджати євреї в 1930-х рр. ХХ ст.

V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь на запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.

38. Прочитайте текст документа і дайте відповідь на запитання до нього.

Нота абіссінського уряду Лізі Націй від 20 червня 1935 р.

«…з жалем констатуємо, що італійський уряд не припиняв і не припиняє введення до Східної Африки військ та ввезення військового спостереження у великій кількості та що він супроводжує ці відправлення запальними виступами та промовами, сповненими погроз щодо незалежності та недоторканності Абіссінії.

До того ж, італійська преса постійно вміщує повідомлення про прикордонні інциденти з явним наміром порушити взаємовідносини між Італією та Абіссінією.

Ефіопський уряд урочисто протестує проти цих тверджень та цієї позиції.

Ефіопський уряд… з повагою надсилає Раді Ліги такі пропозиції:

1. Рада повинна негайно призначити нейтрального спостерігача для відправки на ефіопську територію та для спостереження за прикордонними районами, що межують з італійським Сомалі та іншими колоніями.

2. Ефіопський уряд зобов’язується надати цим спостерігачам всіляку допомогу і підтримку, необхідну для виконання їх задачі.

3. Нейтральні спостерігачі повинні… вчинити розслідування… та доповісти безпосередньо Раді.

4. Ефіопський уряд зобов’язується негайно сплатити видатки цього розслідування…

Агресія проти незалежності та недоторканності Абіссінії здається неминучою. Метою пропозиції… є відвернути цю загрозу».

1) Як Ви вважаєте, які причини змусили ефіопський уряд звернутися до Ліги Націй по допомогу?

2) Яким чином ефіопський уряд збирався запобігти збройному конфлікту з фашистською Італією?

3) Враховуючи хід подій у майбутньому, скажіть, чи вдалося Лізі Націй задовольнити пропозиції Ефіопії й захистити її незалежність.

39. Дайте об’єктивну оцінку політичній діяльності Мустафи Кемаля. За що він отримав прізвище Ататюрк — «батько турок»?

40. Чи вважаєте Ви, що саме «палестинська проблема» є однією з найбільш складніших в історії ХХ століття? У чому ви вбачаєте причини її виникнення?

41. Знайдіть позитивні та негативні сторони у процесах встановлення диктаторських режимів у країнах Латинської Америки?

42. Напишіть есе «Гандизм: “за” і “проти”».

Відповіді до теми 29Країни азії, африки та латинської америки

Завдання I типу

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

В

А

Б

Г

В

В

З

Б

В

В

А

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

В

Б

А

Б

Г

Г

Б

Б

Б

В

Г

В

Завдання II–III типу

 

25

26

27

28

29

30

31

32

33

а

2

3

3

3

3

2

А

Г

В

Б

4

1

2

4

4

3

Г

В

Б

В

1

5

 

 

5

4

Б

А

А

Г

3

4

1

2

2

 

В

Б

Г

Д

 

 

4

1

 

1