Розробки уроків 6 клас

УРОК 58. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМАМИ «ДАВНІЙ РИМ У VIII-I СТ. ДО Н. Е.», «ПАДІННЯ РЕСПУБЛІКИ ТА РАННЯ ІМПЕРІЯ В РИМІ»

Мета: закріпити знання з історії Давнього Риму, вміння користуватися історичною картою; вдосконалити навички роботи в групі, вміння користуватися додатковою літературою, історичними джерелами, вміння працювати з текстом, виділяти головне, розвивати комунікативні зв’язки, вчитися самооцінки та оцінювати товаришів по групі.

Тип уроку: узагальнення.

Вид уроку: урок-проект.

Обладнання: історичний атлас, робочі зошити, підручники, додаткова література з даної теми.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація знань

II. пояснення змісту проектного методу роботи

Алгоритм роботи в групі:

а) вибір капітана;

б) вибір завдання;

в) розподіл обов’язків;

г) пошук матеріалу;

д) фіксація у зошити;

е) узагальнення.

Алгоритм характеристики держави.

 

Політика

Соціальні відносини

Економіка

Зовнішня

внутрішня

шари суспільства

розвиток землеробства і скотарства

Війни

державний устрій

боротьба між верствами суспільства

захоплення

територій

повстання

Культура

Завдання на урок

1-а група. Зовнішня політика.

а) Війни Риму із сусідніми племенами та галлами;

б) римське військо: склад, побудова у битві, озброєння, стратегія і дисципліна;

в) пунічні війни (причини, основні битви, полководці, наслідки);

г) встановлення панування Риму в Середземномор’ї.

2-а група. Внутрішня політика.

а) Державний устрій Римської республіки;

б) сенат;

в) народні трибуни, «вето»;

г) консули;

д) ухвалення законів у Римі.

3-я група. Соціальні відносини.

а) Боротьба патриціїв та плебеїв;

б) початок цивільних розбратів (брати Гракхи);

в) рабство в Римі (гладіатори, повстання Спартака).

4-а група. Культура.

а) Батьківська мораль;

б) римська релігія;

в) література;

г) скульптура та архітектура.

Оцінювання та самооцінювання роботи в групах*

Самооцінка

Прізвище, ім’я ...

Оцініть себе за кожним із визначених напрямів від 0 до 2 балів.

1. Ви брали активну участь у роботі групи.

2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група.

3. Ви дали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи.

4. Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим.

5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед.

6. Ви доповідали класу про результати групової роботи.

Оцінювання учнів учителем.

Оцінка за кожним показником може виставляться за 12-бальною системою.

 

Діяльність учня

Ім’я учня

1

2

3

4

5

Допомагає визначати питання для обговорення

Ретельно працює над питанням

* Наводиться за книгою: Пометун О., Піроженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методічній посібник. — К.: А.С.К., 2006. — С. 133—134.

1

2

3

4

5

Є цікавим та уважним слухачем

Порівнює ідеї, що викладаються, зі своїми власними

Обмірковує інформацію, що надається іншими учнями

Узагальнює ідеї, коли це необхідно

Доходив висновків, що призводять до нового розуміння

Загальна оцінка

 

IV. Домашнє завдання

Підготувати комп’ютерну презентацію своєї теми групи.