Ваша електронна бібліотека

По історії України та всесвітній історії

Розробки уроків 6 клас

УРОК 36. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМОЮ «ГРЕЦІЯ у ІІ-му — 1-й пол. I тис. до н. е.»

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

• розрізняти, в чому полягали особливості історії Греції раннього періоду;

• показувати на карті Єгипет, Фінікію, Дворіччя, Балканській півострів, Північну, Середню та Південну Грецію, о. Крит, Іонічного та Егейського морів;

• усвідомлювати, яку роль відіграють речові пам’ятки, пам’ятки давньої грецької писемності, міфи і легенди для вивчення історії Греції;

• аналізувати історичну інформацію і висловлювати міркування щодо неї. Тип уроку: контролю і корекції знань.

Форма уроку: урок-гра.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ми проведемо захоплюючий урок-гру, урок-зма- гання. Готувались до цього уроку всі, адже йому передувало кілька занять, під час яких ми вивчали природні умови Греції, досліджували зміст міфів стародавніх греків, аналізували розвиток господарства та суспільних відносин.

Ви також дізналися багато інших цікавих фактів з історії Греції в II — 1-й половині І тис. до н. е.

ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

Надання необхідної інформації.

Учні класу діляться на три команди. Кожна команда готує завдання- головоломку для суперника за темою, детально опрацьовує тему за різни - ми джерелами.

IV. Інтерактивна частина заняття

1-й конкурс «Географічний»

Команди за жеребом обирають собі номер завдання і відповідають на запитання.

Завдання № 1

1. Як стародавні греки називали свою країну та себе?

2. Як називається палац, винайдений археологами на Криті?

3. Що таке материкова Греція?

4. Порівняй географічне положення Греції та Фінікії?

 Завдання № 2

1. Що таке Іонічна Греція?

2. Як називається гірський прохід, що з’єднує Північну Грецію з Середньою?

3. Як називається найбільший острів в Егейському морі?

4. Порівняй географічне положення Греції з положенням Єгипту.

 Завдання № 3

1. Як називається область Середньої Греції, що найбільше уславилася в історії?

2. Що таке Острівна Греція?

3. Назви найвищу гору Греції.

4. Порівняй географічне положення Греції з положенням Дворіччя.

2-й конкурс «Дослідницький»

Кожна команда готувала повідомлення про існуючі гіпотези щодо місцеперебування легендарної Атлантиди.

3-й конкурс  «Звичаєвий»

Команди відповідають по черзі.

1.1. Якими греки уявляли своїх богів?

1.2. Де жили грецькі боги?

1.3. Назвіть головного бога греків.

2.1. Як називалися ріки у підземному царстві?

2.2. Як звали двох братів Зевса?

2.3. Чим поливає землю з двох глечиків богиня ранкової зорі Еос?

3.1. Чиїми покровителями були боги Аполлон та Гермес?

3.2. Чиїми покровителями були богині Афродіта та Афіна?

3.3. Чиїми покровителями були боги Деметра та Гефест?

4.1. Які жертви приносили греки богам?

4.2. Як греки пояснювали зміни пір року?

4.3. Які роль посідав культ богів у житті та заняттях стародавніх греків?

4-й конкурс «Ерудит»

Команди розгадують головоломки своїх суперників. (Оцінюється і складене завдання-головоломка, і розгадування.)

Тематика головоломок — «Міфи Стародавньої Греції».

5-й конкурс «Гомерівський»

1. З яких творів починається вивчення європейської літератури?

2. Хто такі рапсоди?

3. Скільки років тривала Троянська війна?

4. Яка причина виникнення Троянської війни?

5. Хто наполягав на захопленні Трої?

6. Що означає вислів «троянський кінь»?

7. Чим уславився Генріх Шліман?

8. Як було винайдено троянський скарб?

9. Що означає вислів «ахіллесова п’ята»?

10. Скільки років тривала подорож Одіссея додому?

11. Чому Одіссея називають хитромудрим?

12. Царем якого острова був Одіссей?

6-й конкурс «Дискусійний»

Скласти промову-обгрунтування щодо доцільності для греків займатися:

а) землеробством;

б) скотарством;

в) мореплавством.

7-й конкурс «Побут стародавніх греків»

Представник кожної команди готує виступ за планом:

1. Хто жив у грецькому будинку?

2. Як розташовувались знатні греки за обіднім столом?

3. Посуд стародавніх греків.

4. Їжа греків.

IV. Підбиття підсумків. Оцінювання результатів уроку

V. Домашнє завдання

Написати невеликий твір на тему «Моя подорож з Одіссеєм».