Науково-методичний журнал - Квітень 2013

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ»

Мета уроку: повторити та узагальнити вивчений матеріал; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати вивчений матеріал, виховувати інтерес до історії інших держав.

Тип уроку: узагальнення.

Форма уроку: гра «Кращий мандрівник».

Обладнання: політична карта світу.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель. Ми з вами вивчили таку велику тему, як «Країни Центральної та Східної Європи». Розглянули події, що відбувалися в цих країнах після Другої світової війни. Сьогодні ми проведемо гру «Кращий мандрівник».

Ознайомлення з правилами гри. На дошці накреслено 18 квадратів, у кожному з них зазначено назву країни, яка вивчалась. Назви країн - Польща, Чехословаччина, Угорщина, Румунія, Болгарія, Югославія - вжито тричі.

До подій, що відбувалися в країнах, зазначених у квадратах, в учителя сформульовано запитання, на які учні, обравши певну країну, мають відповісти. Запитання, що стосуються однієї й тієї самої країни, не повинні повторюватись. Учитель призначає собі два асистенти: один закреслює обрані квадрати, а інший - фіксує і виставляє оцінки за правильну відповідь. Асистенти також відповідають, обравши собі певну країну.

1. Югославія.

Причини конфлікту керівництва Югославії з СРСР.

2. Угорщина

Охарактеризувати революцію 1956 р. в Угорщині.

3. Югославія

Що ви знаєте про громадянську війну в Югославії?

4. Польща

Як був встановлений радянський режим у Польщі?

5. Болгарія

Охарактеризувати правління Т. Живкова.

6. Польща

Крах комуністичного режиму й відновлення демократії.

7. Чехословаччина

Події 1968 р. у Чехословаччині.

8. Румунія

Правління Чаушеску.

9. Румунія

Революція 1989 р., крах тоталітарного режиму.

10. Угорщина

Революційні перетворення 1988-1990 рр.

11. Югославія

Врегулювання конфлікту на Балканах.

12. Болгарія

Сучасне становище Болгарії.

13. Чехословаччина

«Оксамитова» революція в Чехословаччині.

14. Польща

Відносини України й Польщі на сучасному етапі.

15. Румунія

Українсько-румунські відносини.

16. Болгарія

Революція 1989 р. (причини, хід та наслідки революції).

17. Угорщина

Сучасне становище Угорщини.

18. Чехословаччина

Розпад федерації, утворення незалежних Чеської і Словацької республік.

III. Підбиття підсумків уроку.

За кожну відповідь зараховуються чотири бали, і якщо учень правильно відповідає на три запитання, що стосуються різних країн, йому виставляється 12 балів. Тобто кількість балів залежить від якості відповідей.

IV. Домашнє завдання.

Повторити вивчений матеріал з даної теми.