Реферат на тему

Рекомендації щодо проведення першого уроку: Лицар української раті Роман Шухевич

Шановні колеги! Хочу приєднатись до всіх поздоровлень, що прозвучали в ваш адрес. І від себе ще раз, поздоровляю вас з початком навального року. Зичу вам міцного здоров’я, сімейного щастя й добробуту, життєвих сонячних днів. Хай творчий вогонь у серцях ваших не гасне.

Кажуть, що історію роблять кров’ю, а пишуть чорнилом. Історія нашої держави – це книга, в яку записано багато славетних і гірких сторінок. Ось одна з них. Цей рік в історії української державності відзначений 2 ювілеями: 30 червня виповнилось 100 років від дня народження Романа Шухевича, а 14 жовтня Покрови Пресвятої Богородиці – 65 років Українській Повстанській Армії.

Лише раз на сторіччя Господь дарує нації лідерів такого масштабу і такого розмаху. Роман Шухевич – помітна політична фігура, натхненник, організатор військових походів армії УПА. З його іменем нерозривно пов’язана історія визвольної боротьби. Обравши псевдо Тарас Чупринка, генерал-хорунжий відкрив одну з найславетніших сторінок історії нашого народу. Доля призначила саме його на таку важку, відповідальну роль творця і командира армії без держави.

З метою популяризації великого і славного подвигу та з нагоди святкування 100-літнього ювілею Романа Шухевича, головного командира УПА, генерал-хорунжого, члена Українського державного правління, Голова Бюро Проводу Організації Українських Націоналістів, лицаря найвищих нагород УПА управління освіти і науки облдержадміністрації, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти рекомендують провести перший урок для учнів початкових класів в цьому навчальному році саме цій величній з постаті.

Отже, тема першого уроку звучить так: «Лицар української раті». При підготовці до уроку пропонують скористатися рекомендованою додатковою літературою, архівними матеріалами, щоб відповідно до вікових особливостей учнів скрізь призму віку донести до кожного школяра життєвий та героїчний шлях національного героя, провідника нової доби, щоб учні змогли ознайомитись та осмислити його подвиги в ім’я України, побачити перед собою не тільки головного командира УПА, а й добру, чуйну, лагідну дитину, яка любила багато читати книжок не тільки українською мовою, але й англійською, мандрувати гірськими стежками, вивчаючи рідний край, пристрасного кіннотника, спортсмена, музиканта, дисциплінованого пластуна, знавця німецької, англійської, старолатинської та церковнослов’янської мов. Форма проведення такого заняття може бути різною: урок-літопис, урок- зустріч з героями УПА, цікавими і творчими людьми, урок-екскурсія, усний журнал, тощо. Безумовно, що у кожного з вас є свій стиль у методиці викладання, індивідуальний підхід до проведення такого уроку і розкриття його теми. Але плануючи такий урок, присвячений Великому Провідникові, ви повинні ставить собі такі головні завдання: ознайомлення молодших школярів з життям і героїчною діяльністю такої історичної особи, як Роман Шухевич, його поглядом на самостійність і збереження української нації, виховання національної самосвідомості учнів, почуття гордості за своїх предків, любов до української землі, на якій виросли такі славні і величні герої, розуміння причетності до долі української держави, створення на уроці атмосфери доброзичливості і невимушеності з метою кращого засвоєння інформації про Романа Шухевича.

«Згадай їх усіх,

Замордованих, вбитих,

І гідно живи

Їх життям недожитим»

Тема: «Лицар української раті».

Мета: Ознайомити школярів із життєписом Р.Шухевича, поглибити і розширити знання учнів про славного командира УПА; формувати національну свідомість. Виховувати почуття гордості за своїх предків, любов до рідної землі.

Вид уроку: Урок-подорож.

Обладнання: Портрети Р.Шухевича у різні роки життя, головочка «Соняшник», карта України, зображення віночка пам’яті, гра «Пройди лабіринт».

«Моя Україно – єдина і вільна,

Я з нею пов’язую долю свою»

1. Організація класу до уроку.

2. Оголошення теми уроку. Головоломка «Соняшник».

3. Наукова стежина.

4. Берег дитинства. Оповідання «Як Ромко здав іспит лицаря» Е.Рен.

5. Чарівний лісок відпочинку

6.Історична поляна «Це цікаво знати»

7. Підсумок уроку «Віночок пам’яті»

8. Гра «Пройди лабіринт»

9. Музична хвилинка. Пісні про Україну.

Інтерактивна навчально-виховна діяльність молодших школярів на позакласних заняттях, організована різними методами з використанням додаткових літературних а архівних джерел, засобів наочності може бути і груповою у поєднанні з парною та індивідуальною дослідницькою навчально-пізнавальною діяльністю. Це сприятиме розширенню відомостей про військову і політичну діяльність генерал-хорунжого Романа Шухевича, виховання поваги до історичного минулого нашого краю.

«.. він увесь не умре. Його думи нехитрі додумають внуки, і, з очей ще віки пломенітимуть в них його пристрасть, і гнів, його радощі і муки, що вмираючи, він передав для живих».

В.Симоненко.

Література

1. «Лицар української раті» (така книжка є в кожній школі, де можна почерпнути багато цікавого про Романа Шухевича. Де є вірші, розповіді, історичні довідки);

2. Степан Геник. «150 великих українців»;

3. Газети «Вільний голос» від 25 травня, 12 червня, 6 липня 2007 р.

4. «Галицька просвіта» від 28 червня 2007 р.

5. «Експрес» від 24 червня, 27 червня 2007 р.